Temon och Pumba på Ikea

Idag var första dagen jag hann och orkade ta mig en tur på Ikea efter jag slutat. Jag har varit här i lite mer än en vecka och levt helt utan en sax, vilket de som fyllde lägenheten tydligen inte tyckte var nödvändligt. Jag har också köpte en golvskrapa, eftersom golvet i badrummet lutar lite så rinner allt vatten ut på golvet och inte ner i avloppet som det ska, bra design!

Jag har en liten vän på jobbet som heter Temon (precis som i lejonkungen!!!!!!), han jobbar på lagret, pratar bara engelska (eller han pratar massa andra språk, men engelska är det enda jag förstår) och kallar mig alltid för princess för att första gången jag tilltalade honom frågade jag var princesskakorna var. Han, jag och Ebba har börjat umgås en del på jobbet eftersom vi alla jobbar precis samma tider, även om Ebba och jag jobbar med kallmaten och han på lagret.

Idag när vi slutade nämde jag till Temon att jag skulle gå runt på Ikea ett tag och det skulle tydligen han också, förutom att han skulle storhandla, han köpte bord och bokhyllor och jag vet inte vad, medans jag köpte lite ljus, saxar och lite småtjaffs som var billigt. Det var trevligt iallafall och sen fick jag tjuva in min på hand kvitto för att få personalrabatten som jag inte får eftersom jag inte är anstäld av ikea utan av ett bemanningsföretag.

Det jag skulle säga i detta inlägg som skulle bli kort är att lägenheten är jättefin nu och har både sax(ar, 3st) och golvskrapa, lite blommor och lite ljus. Mysigt.

Peace and Love <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men matilda, i lejonkungen heter han faktiskt Timon! Inte Temon, det är bara ett norskt jävla lådsasnamn.

2010-07-12 @ 17:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0