Jag fattar varför hippies på 60talet inte jobbade...

I min fina bok The Hippie Handbook står det en lista på flera jobb som passar en hippie (bland dessa står "oregano" farmer), men överst står det att "riktiga" hippies på 60 och 70talet oftast inte jobbade utan odlade sin egen mat och tillverkade sina egna saker, men att detta är svårt att göra idag. Men jag skulle fan vara mycket lyckligare om jag fick odla min egen mat, ha hemmagjorda kläder, bodde i en lada och använde utedass än nu när jag jobbar.

Idag kom jag på migsjälv med att önska hemska saker om och åt kunderna och gick runt och såg akitsur ut. Det slutade inte bara med kundera utan jag lät det också gå ut över mina medarbetare och tyckte att de bara kunde lära sig svenska och prata med mig på ett riktigt språk även om jag vanligtvis tycker norska är fint och trevligt. Jobba gör mig alltså sur och elak och jag tror också att jag håller på att bli lite deprimerad.

Så... konstnär är nog det yrket jag borde satsa på, även om jag gillar att göra av med pengar är det antagligen ett betéende som jag kan träna bort och vara fattig och lycklig resten av mitt liv. Jag ska medietera och sjunga Kumbaya hela dagarna och vara en riktig hippie.

Fred och Kärlek, nu ska jag göra mitt bästa för att bli snäll och harmonisk igen <3<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0