Blå i Oslo är bättre än Blå i Stockholm

Igår var jag på krogen i Oslo för första gången sen jag kom hit. Det är inte riktigt likt mig att inte gå ut på 2 veckor men finns inget att göra åt det nu i efterhand. Det var iallafall riktigt roligt igår.

Jag mötte upp de andra tjejerna från mitt hus vid utgången klockan strax innan 22, vi skulle träffa en annan tjej från jobbet vid Majorstuen klockan 22 och bussen skulle gå dit 21:56. Alla var på plats vid porten ca 53 och sen sprang vi som fan till bussen med höga klackar och allt, men vi hann. Träffade Natalie och tog sedan trikken till Örjan som är en norsk kille från jobbet (som om någon som inte var norsk skulle heta Örjan). Han bodde i en jättefin, jättestor lägenhet med jättelite möbler. Där stannade vi ett tag och drack rödvin och träffade massa människor, vissa från Ikea, vissa inte, men trevligt var det. Sedan visade sig att de flesta inte skulle till Fisk och Vilt som vi tänkte utan flera tänkte dra på ett ställe som hette Blå. Natalie, som varit där tidigare, sa att det var trevligt, men lite för hippie för hennes stil vilket jag tyckte lät alldeles utmärkt. det var jättretrevligt, även om det var mer indie än hippie, men indie funkar för mig också. De spelade mest electro, men jag tror jag var lite för drucken för att bry mig speciellt mycket om musiken.

Jag, Karin, Anna och hennes roomie Linda hade en jätterolig kväll. Vi dansade och sprang runt bland människorna och var glada. Vi drog därifrån strax innan 3. Vi barfota knallade till Järnbandetorget där vi hittade en nattbuss hela vägen hem. Träffade dessutom trevligt folk på bussen. Jag och Karin pratade mycket med en norsk kille vars vän hade däckat och sov roligt. Jag vet inte om det var fyllan eller om han hade en speciell dialekt men jag förstod typ allt den vakna killen sa. vanligtvis har jag väldigt svårt för norskan, speciellt i lång konversationer, men det enda jag inte förstod var när han använde ett norskt ord för betyg. Så... på fyllan kan jag norska ;)

Vi kom hem vid 4 och idag sov jag till 14:30. det var underbart!
  

fred och kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0